torsdag 20 juli 2017

Ume/Gbg

Förra veckan var jag i Umeå igen. Min mammas kompis hade världens gulligaste valp som var mindre än mitt marsvin Grynet som jag hade när jag var 10.
Mina systerdöttrar ville tälta med mig och det var inte mig emot.

Mysigt men också svårt att sova för den äldsta i sällskapet(jag) pga något barn som fiser, någon som gnisslar tänder, grannens tonåring som åker med sin epa och hönor lever om.

Dagen efter åkte vi till stugan

Vädret var sådär men alltså, älskar min stuga.

Men det är ju inte så originellt att älska sin egen stuga? Alla gör det.

Tippen var såklart med också.

Sen blev det kväll och jag stod och väntade på bästa bussen i Umeå: Femman.

Mötte upp Sara för att live-podda.

Jag hade lyckats matcha toaletten.

Kolla vad bra matchat!
Dagen efter åt jag middag med min familj och valde en efterrätt som skulle vara "perfekt för dom små".

Sen åkte jag till Oscar och Lina där vi försökte lista ut vad olika tal heter beroende på hur många nollor det är. 1000 000 000 000 000 = en ziljard.

Sen cyklade vi såklart till Båten, eftersom att det bara är där man hänger i Umeå.

Mötte upp Nadja. < 3

Och avslutade med halloumi-burgare på Max.

När jag kom hem kl 03 var himlen såhär fin, som den bara kan vara en sommarnatt i Umeå < 3

Dagen efter solade jag och Tippen. Jag har tydligen börjat få fina linjer?

Sen blev det dags för att vänta på Femmans buss som denna gång skulle ta mig till Carlshem.

Jag och Sara plockade en bukett blommor.

 Eftersom att vi skulle hem till < Mattias och Linnéa(som någon kanske känner igen från the old good days?) >
Elin i mitten känner ni säkert igen iaf.

Sen drog vi till city

Det blev en kanna på Sjöbris med någon smarrig drink som smakade glocken gold.

Efter Sjöbris gick vi till Båten där vi träffade Julia. Hade så kul att jag blev ledsen när det stängde kl 02(förvisso rätt tidigt, men jag brukar gilla att gå hem tidigt.)

Och nu är jag i Gbg igen! I förrgår satt jag och Sara på ett berg och drack en öl och så ville en hare vara med.

Älskar berg.

Jag och Lowe har sovit några nätter på min balkong, otroligt mysigt.

Och idag hängde jag med Krickan, Lucas och Bengan vid Delsjön. Också det otroligt mysigt.

Något mindre mysigt är hur ens lugg blir då den får torka efter bad. Men Bengan lyckas ändå se ut som en solkräms-reklam från 80-talet.

(Det där om live-podden var ett skämt.)

2 kommentarer :

  1. hha på att jag tänkte när jag scrollade: "när i inlägget ska hon skriva att det var ett skämt?"

    balkongsoveriet är allt jag drömmer om i livet.

    SvaraRadera
  2. alltså 100% att bengan ser ut som en solkrämsreklam?!?!

    SvaraRadera