måndag 12 juni 2017

Italiensk kväll, födelsedag och ramen.

Förra veckan hade jag och elin italiensk kväll
Satte på en passande spellista 


Och åt pasta. Inget mer med det.

I fredags fyllde jag år! Jag har börjat ogillat att fylla år och därför inte påmint folk om att jag gör det samt tagit bort det från sociala medier. Förstår inte riktigt grejen med konceptet "födelsedag", det är mest bara massa press på att ha kul och vara glad. Lowe hade iaf bakat ett bröd som knappt jäst något och köpt en perfekt födelsedagspresent till mig < 3 

Sen gjorde vi smörgåstårta och drack bubbel med Elin.

Födelsedagspuss och fnitter som en liten skolflicka.

Mycket nöjd med smörgåstårta, kille samt en bästis.
(när jag korrläste detta inlägg trodde jag det stod "en bäbis", mycket förvirrande.)
På kvällen var det landskamp mellan Sverige och Frankrike och av någon anledning fick jag och Lowe för oss att betta. Det var första gången för mig, jag bettade 100 kr och vann 1800 tack vare ett turmål då det var 10 sek kvar av matchen. Helt euforiskt ögonblick i livet. Vi gick ut på stan för att fira genom att unna oss en god öl var för vinstpengar.
Sen blev det ny dag då vi två gick ner på city

Jag snodde en stor blomma och såg ut som ett dagisbarn.

På stan köpte vi livets gulligaste svamp

För att laga en dödsgod ramen till middag

Efterrätts-hotshots och piff

Sen lite häng på balkongen
Med en regnbåge!
Och bubbel!


Välfyllda glas pga Elins inställning "man delar lätt på en flaska bubbel på en halvtimme", då vi hade lite bråttom till en spelning.

Imorgon åker jag till umeå för hänga med familjen som jag saknar jättemycket. Ska få gå på min systerdotters första fotbollsmatch. :')
Vi hörs, kram.




1 kommentar :